Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan! Jag är rätt ny Premiere och har stött på lite problem. De är så här att jag har laddat in en stor fil med min inspelade film och när jag importerar den till premiere så kan jag bara se 1min och 38 sek fast den är 58min ungefär. Hur ska jag gå till väga för att dela upp den här stora filmen i mindre klipp om filmen redan ligger på datorn? I boken jag läser går dom nämligen bara in på hur man gör det direkt från kameran.

//David

Posted

Låter väldigt konstigt. Den blir nog knappast 1,5min när du importerar den till premieré?..

Måste du dela upp den funkar virtualdub som är gratis, dvdrhelp.com

Se till att välja "direct stream copy" så du inte förlorar nån kvalité

Men kolla igenom premieré, nån liten grej där antagligen :)....

Posted

[citat=walfridson]Låter väldigt konstigt. Den blir nog knappast 1,5min när du importerar den till premieré?..

Måste du dela upp den funkar virtualdub som är gratis, dvdrhelp.com

Se till att välja "direct stream copy" så du inte förlorar nån kvalité

Men kolla igenom premieré, nån liten grej där antagligen :)....[/citat]

Jo, tycker de också är konstigt men kan det ha nått med storleken att göra? Den är som sagt 14 GB stor. Testar jag att importera en liten fil som har 35min video så får jag med hela filen. Men den stora filen står de bara att är 1,5min när jag klickar på properties i premiere...... Får kika vidare men tack för hjälpen

EDIT: När jag försöker öppna min stora fil i Virtualdub står det: Couldn't locate decompressor for format 'dvsd" (unknown).

EDIT: Löste problemet med att aktivera DVSD codec i ffdshow. Tack för hjälpen! Men problemet i premiere återstår.....