taxen Postad 28 september 2013 Postad 28 september 2013 Jag behöver hjälp att spela in några halvtimmesprogram i Sverige och utomlands. Jag räknar med att det går åt cirka en vecka för att spela in och redigera. Det är viktigt att det blir bra. Ungefär i klass med reseprogram som man ser på TV. Dvs inte värsta hollywoodfilmen. 1) Vad skall man betala filmare i Sverige? 2) Hur får jag kontakt med frilansfilmare i andra länder (England och USA till att börja med) 0 Citera
henrikp Postad 30 september 2013 Postad 30 september 2013 Låter som ett kul projekt. 1) Som sagts tidigare i detta forum - en bra fingervisning är Teaterförbundets avtal för film, tv och videoinspelning: Film, TV och videoinspelning. Men i praktiken är förstås skillnaderna stora. 2) Ett tips är Mandy.com, en internationell förmedlingssida av uppdrag och yrkesverksamma. Hör gärna av dig om du behöver folk till projektet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.