Jump to content

Prylar i Bangkok

aiWa

Recommended Posts

Hejsan

Jag är just nu på semester i Bangkok och undrar om det är någon som har köpt någon film/foto utrustning där. Har letat lite efter en canon eos 20d eller liknande digital systemkamera på olika varuhus. Någonstans i Bangkok borde det ju finnas en "riktig" film/foto affär som säljer lite mer proffsgrejor.

Någon som har adress eller namn på en sådan affär.

Befinner mig sjalv i BKK just nu. Panthip Plaza (gangavstand fran ChitLom BTS)ar ett shoppingcenter for i huvudsak datorer men aven en hel del fotobutiker finns har. Dessvarre ar det mesta fokuserat pa digitala kompaktkameror men det finns nagra som saljer mer avancerade modeller. Aven i DataIT (van 3-4) Subwaystation Phra Ram 9 i Tesco-Lotushuset finns en hel del kamerabutiker. Men som Panthip det mesta ar kompakt. Hojta garna till om du hittar ett fish-eye 43 mm nar du letar kamera. Jag har letat i hela stan och hittills bara hittat ett pa 37.

2 vaningar upp i Central World Plaza finns en butik som saljer en hel del kameror oxa, har ar det inte sa mycket pocket langre.

Hoppas det var till hjalp och ha det bra i Anglarnas stad.

//Micke

Ok tack. Fragade en kille pa hotellet och han tipsade om ett stalle som hade en magnd datorer och aven kameror. Dar hittade jag en proffsfotobutik som hade ett komplett eos 20d set for 16000 svenska kr. Sitter inte med min barbara dator darfor so blir det lite konstikt skivet. Trevlig semester i BKK