Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag ska stå och filma hockeymatcher i ishallar och undrar om det finns en funktion i digitala videokameror som gör så att man kan få allt i en fil även om man pausar inspelningen? Just nu får jag recorda hela tiden och pausa i periodpauserna, på så vis får jag 3 olika filer varje match. Finns detta? och vad heter funktionen isåfall?

Jag använder mig bara av billiga små kameror.

Postad
Detta kan ju variera från kamera till kamera tänker jag. Men är det inte aktuellt att bara klippa ihop filerna i ett redigerings program då?

Visst går det att göra detta. Men jag ska analysera och gå igenom video ganska snabbt efter matcherna. Och att klippa ihop 9gb tar ganska lång tid :) varje period brukar sluta på runt 3gb stora filer. Iochmed att jag inte kan pausa nångång under perioderna så blir filer så stora. Om jag kan pausa blir dom minst hälften så stora.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag vet inte. Men Om du filmar med en HDV kamera så kommer väll det hela på samma fil, eventuellt med timecode? Dock blir det ju en större process att föra över det till datorn...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...