skatelurker Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Hejsan, Jag har just införskaffat en Tormat 8 EEZ super 8 kamera som jag har lite funderingar kring. Vars hittar jag enklast film till denna kamera? Är det samma film till alla super 8 kameror eller skiljer det sig beroende av tillverkare? Är "KODAK EKTACHROME 100D" en film jag kan använda mig av? Kan tilläggas att jag har tänkt filma utomhus i dagsljus. Någon som har erfarenhet av denna kamera? Mvh kalle 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jetzyl Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Jag tror att det är super 8 som super 8. Och om jag förstår det rätt så skapade fuji single 8 för att konkurera mot kodaks super 8. super 8 film tror jag inte går att använda i single 8 kameror. kodaks ektachrome 100 d borde alltså nog funka i din kamera. Här följer en länk på en svensk butik som säljer super 8 Super 8 Film Kodak - Köp den hos Brunos Bildverkstad AB 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts