Dirtrider Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 jag skulle vilja tästa grenscreen. så ja undrar hur man gör? och om det går att göra i vegas 4.0? MVH Ade 0 Quote
ash Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 [citat=Dirtrider]jag skulle vilja tästa grenscreen. så ja undrar hur man gör? och om det går att göra i vegas 4.0? MVH Ade[/citat] det går att göra i vegas 4.0. lagg in båda klippen i timelinen. det klippet med det gröna ska ligga under det klippet som ska hamna där det gröna är. klicka på fliken "Video FX". på vänster sida tar du tag i "Chroma keyer" och drar den till ditt gröna klipp. sedan klickar du på den lilla pippetten eller vad det heter och klickar på det gröna i ditt klipp. det bör nu bli transparent och du kan testa dej fram genom att ändra på low och high treshold och även blur amount för att få det att se bra ut. tänk på att du måste lysa upp det gröna när du filmar väldigt bra så att det ej blir så mkt skuggor osv 0 Quote
warpz Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 jag kör med vegas 5 och testade det du beskrev. men jag får inte fram nån greenscreen effect.. när jag gör som du säger så gör den bara båda mina bilder halv genomskinliga. 0 Quote
Dirtrider Posted February 8, 2005 Author Posted February 8, 2005 okej..tack så mycket! det finns ju en knapp vid varje klipp där man kan välja t.ex. add, subbtract, darken. ska ja välja nått speciellt där? MVH Ade 0 Quote
ash Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 "det klippet med det gröna ska ligga under det klippet som ska hamna där det gröna är" märkte precis att jag hade skrivit fel här. det gröna klippet ska ju ligga överst 0 Quote
Dirtrider Posted February 9, 2005 Author Posted February 9, 2005 okej =) nått annat ja bör tänka på? MVH Ade 0 Quote
ash Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 [citat=Dirtrider]okej =) nått annat ja bör tänka på? MVH Ade[/citat] inte vad jag kan komma på. säg till om du får problem bara 0 Quote
Recommended Posts