Jump to content

Recommended Posts

Posted

[citat=Dirtrider]jag skulle vilja tästa grenscreen. så ja undrar hur man gör? och om det går

att göra i vegas 4.0?

MVH Ade[/citat]

det går att göra i vegas 4.0.

lagg in båda klippen i timelinen. det klippet med det gröna ska ligga under det klippet som ska hamna där det gröna är. klicka på fliken "Video FX". på vänster sida tar du tag i "Chroma keyer" och drar den till ditt gröna klipp. sedan klickar du på den lilla pippetten eller vad det heter och klickar på det gröna i ditt klipp. det bör nu bli transparent och du kan testa dej fram genom att ändra på low och high treshold och även blur amount för att få det att se bra ut.

tänk på att du måste lysa upp det gröna när du filmar väldigt bra så att det ej blir så mkt skuggor osv

Posted

jag kör med vegas 5 och testade det du beskrev. men jag får inte fram nån greenscreen effect.. när jag gör som du säger så gör den bara båda mina bilder halv genomskinliga.

Posted

"det klippet med det gröna ska ligga under det klippet som ska hamna där det gröna är"

märkte precis att jag hade skrivit fel här.

det gröna klippet ska ju ligga överst

Posted

[citat=Dirtrider]okej =) nått annat ja bör tänka på?

MVH Ade[/citat]

inte vad jag kan komma på. säg till om du får problem bara