picturethis Postad 26 mars 2012 Postad 26 mars 2012 Jag har ett litet fånigt problem som jag hoppas få hjälp med. Jag köpte en XF100 i slutet av sommaren. Ivrig som man är testfilmade jag några halvviktiga saker, tömde minneskortet (CF) på skrivbordet å gjick och gjorde annat. Som jag nu upplevt det, jag kan ha fel jag är ingen mästare på datateknik, så lyckas jag inte i efterhand importera/öppna klippen till Canon Utility. Jag har läst på nåt forum att jag kan lägga tillbaka filerna på minnekortet om göra om proceduren, men då säger datorn att inget finns på kortet. Tar jag ut kortet å sätter det i kameran för att spela, säger kameran att kortet är tomt. Öppnar jag det i datorn via min "USB 2.0 Multi Card Reader" så finns mrtlet där men det upptäcks inte av Canon Utility ens när programet är öppnat. Det har aldrig varit några problem då jag har öppnat programmet först och stoppat in kortet i läsaren, som jag gjort sedan dess. Det är bara dessa första klipp, som inte vill dyka upp. Jag klipper i Final Cut Pro använde iMax 27", men det är ju inte där problemet sitter Har du någon susning? Är jag normal, haha mvh adam 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.