Gå till innehåll

Zoom H4n filer 0 k?


FinalKatt

Recommended Posts

Inspelning igår med intervjuer hela dagen. Spelade in ljudet på en H4n med två trådlösa myggor i vardera XLR-gång. Batterierna i Zoom: en dog så min senaste ljudfil då blev ej sparad utan stod som "0 k" i storlek i datorn. Har hänt förut att filen inte sparats för batterierna tagit slut, Men något jag Inte varit med om är att den gjort så med vissa andra filer. De två klippen innan det som försvann och ett i mitten av inspelningen står också på "0 k". Jag fattar nada. x( Det var ljudklipp, delar av intervjun som jag vet kom in. Men nu går de inte att höra på Zoom: en eller i datorn.

 

Inte så mycket att göra åt det nu, men vill gärna veta vad som gick fel så att det slipper hända igen.

 

Hänt någon annan något liknande tidigare, hur förhindrar jag det här?

 

(Den här tjejen verkar haft något som liknar det men inte exakt samma fråga som jag har. Zoom Gear & Home Recording Forum • View topic - Invalid files I just recorded on H2?)

Länk till kommentar
Share on other sites

Trist, men förstår att det kan hända om batterierna tar slut så inspelningen avbryts utan att fått skriva klart "slutet" på filen. Borde ju dock gå att rädda då något måste sparas på minneskortet under själva inspelningen, prova nåt dataräddningsprogram och se vad du kan få fram. Extra störigt om andra filer tar stryk också, det borde ju garanterat inte hända.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...