Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte om jag har skrivit på rätt forum men men...

Jag skulle börja spela in en film i helgen och fick låna kamera och utrustning av en filmskola, allt verkade frid och fröjd tills det att jag skulle börja filma första scenen och batteriet tar slut direkt, har ett extra också men det verkar inte funka över huvudtaget, så jag laddar batteriet i 2 timmar men det blinkar fortfarande att det är lågbatteri nivå. Jag sätter in batteriet i laddaren igen och lampan för charging blinkar och jag har ingen aning om vad det betyder.

Det är en Sony 3ccD kamera och batteriladdaren är en Sony AC power adaptor ac-v900 som kan ladda 4 batterier åt gången.

Nu till min fråga, är det fel på laddaren som blinkar eller är det batteriet som är dåligt? har jag gjort något fel, kan inte tänka mig vad jag kan göra annorlunda. Jag vet att jag inte beskriver min fråga speciellt bra, men hoppas någon förstår mitt problem.

Redigering:

Hittade problemet nu, det glappade på laddaren

Postad

Det låter som om ditt batteri är för gammalt. Batterier brukar åldras med antalet laddninger och det märks först genom att de tar slut allt snabbare. Mina laddare blinkar under laddning och brukar visa fast ljus när laddningen är klar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...