Gå till innehåll

Mysiga / mysteriska Alien-filmer?


Raw

Recommended Posts

På senare tid har jag blivit enormt fascinerad av alla Alien och UFO historier och jag har sett massa dokumentärer om det och några filmer. Vare sig det är fake eller äkta så tycker jag det är instressant att leka med tanken.

 

Jag har sett vissa filmer som relaterar till Aliens och övernaturliga fenomen, t.ex. Close Encounters of Fourth Kind, Alien, Alien VS Predator, Independence Day, Super 8 etc. Den jag tyckte var mest spännande av dessa var nästan Close Encounters of Fourth Kind. Det jag inte gillar med dessa mainstream-filmer är att de har en tendens att glömma bort mystiken i filmen och fokusera mer på specialeffekter. Dock tyckte jag att Super 8 var en väldigt bra blandning!

 

Så min fråga till er, vilka filmer tycker ni är bäst när det gäller mystik och konstiga fenomen på himlavalvet som infaller i denna Alien/UFO katagori?

//Mvh Patrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Close Encounters of Fourth Kind? Ta och kolla på den riktiga, Close Encounters Of The Third Kind istället

 

Finns inte ens en film som heter close encounters of fourth kind ;)

 

menade "The Fourth Kind" såklart;) Men ja jag ska se Close Encounters of third Kind också!:P Har i flera år velat se den!:P men jag skyller på att den inte finns i hyrfilmsbutiken som jag brukar gå till;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...