Videoapelsin Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Lördag 21 maj är det dags för årets "Kulturnatta" i Umeå, men redan idag börjar en "kick off-vecka". Temat för årets Kulturnatta är "Det nordliga", och med anledning av detta har aktörer från Norrbotten, Västernorrland och Jämtland bjudits in, förutom givetvis aktörer från Umeå och Västerbotten. I veckan är händelserna koncentrerade till det nybyggda Glashuset på Rådhustorget, men under Kulturnatta kommer evenemang att finnas över hela Umeå. Måndag 16 maj (Visas flera gånger under dagen) Outside in En film av Tove Skeidsvoll och Petrus Sjövik. Cecilia dansar inne i en skog. Hon rör sig framför ett filmteam som regisserar hennes rörelser. Till slut får Cecilia nog och hon beslutar sig för att gå sin egen väg. Sverige, 10 min, dansfilm, 2011. 20.00, Film: Saraplatsen, en film av Peter Sundqvist Novellfilm, 42 min. Utspelas i Umeå mellan 1980 och 1983. En ung kvinna försvinner under mystiska omständigheter. Någon spelar in ljud på kassettband som verkar ha med försvinnandet att göra. Torsdag 19 maj 10.45-12.00, ÖKKV visar film Arr: ÖKKV, Världsklass 2015 15.00, ÖKKV visar film Arr: ÖKKV, Världsklass 2015 Fredag 20 maj 11.00, Outside in En film av Tove Skeidsvoll och Petrus Sjövik. Cecilia dansar inne i en skog. Hon rör sig framför ett filmteam som regisserar hennes rörelser. Till slut får Cecilia nog och hon beslutar sig för att gå sin egen väg. Sverige, 10 min, dansfilm, 2011. Arr: Norrlandsoperan, Film i Västerbotten, Botniafilm, Region Västerbotten 16.00, Film: Saraplatsen, en film av Peter Sundqvist Novellfilm, 42 min. Utspelas i Umeå mellan 1980 och 1983. En ung kvinna försvinner under mystiska omständigheter. Någon spelar in ljud på kassettband som verkar ha med försvinnandet att göra. 17.00, Outside in En film av Tove Skeidsvoll och Petrus Sjövik. Cecilia dansar inne i en skog. Hon rör sig framför ett filmteam som regisserar hennes rörelser. Till slut får Cecilia nog och hon beslutar sig för att gå sin egen väg. Sverige, 10 min, dansfilm, 2011. Arr: Norrlandsoperan, Film i Västerbotten, Botniafilm, Region Västerbotten Kvällstid, Kortfilmer från Folkets Bio Arr: Folkets Bio i samarbete med Studiefrämjandet Mer information finns under dessa länkar http://www.kulturnatta.com http://www.umea2014.se Välkomna! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts