Jump to content

Recommended Posts

Posted

Är det någon här som jobbar med detta och har deras filmer som inkomst källa eller har ingen kommit så långt?

Om ni försörjer er på detta berätta gärna lite jag skulle gärna veta hur man gör det eftersom oftast är det inte många som betalar för och visar amatör/independent filmer på tv/bio.

Kanske ni gör reklam för att tjäna pengar och gör lång/kortfilmer vid sidan om.

Som sagt berätta gärna hur det gick till och hur det går.

Posted

Läste nånstans här på forumet att man kunde göra reklamfilm utan att få det som jobb och sedan erbjuda dom den för att se om de vill köpa den.

Är detta det vanligaste sättet eller?

Posted

Själv arbetar jag inte med film utan endast lite med teater. En i rollspelsgänget har dock ett filmbolag och kämpar ute i filmvärlden. Dom har en bra producent som tar hand om mycket av dom tuffa sakerna och det är nog det som krävs för att man ska orka ta sig upp. Jag skulle nog inte rekommendera en konstnär, regissör eller skådespelare, att försöka driva film hela vägen ensam... det sliter mer än vad det gör nytta.

Om ni är nyfikna på vad min rollspelskollega gör: http://www.solidentertainment.se