02simond Postad 7 januari 2011 Postad 7 januari 2011 Hej! Jag har filmat mycket med 7d och en juicedlinkmixer. När jag redigerar i final cut pro så blir ljudet plötsligt distortat. Kolla här: http://enelesfilm.se/ovrigt/audiofail-desktop.m4v Detta händer helt random och gör att jag inte kan redigera ordentligt - och verkligen inte med hörlurar. Snälla är det nån som vet hur jag ska fixa detta? Tack! 0 Citera
bobster Postad 13 januari 2011 Postad 13 januari 2011 Har precis upplevt samma sak! Plötslig totalt digitalt oljud i hörlurarna på absolut maxvolym mitt i finjustering av ljudnivåerna i projektet. Materialet är filmat med bland annat 5D Mk2, och jag redigerar i FCP 7.0.3. Sitter på en (2007-2008) Mac Pro 2x2.66GhZ Dual Intel Xeon med Mac OS 10.6.6 Detta är andra gången det händer på denna för mig nya, och nyinstallerad dator. Har aldrig varit med om något liknande. Vet inte riktigt vad jag ska göra, kan inte riskera att utsätta mig för det ljudet igen... Någon som vet något mer? Tack! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.