Gå till innehåll

gratis musikprogram


Johan_91

Recommended Posts

[citat=Johan_91]tjena

vet ni om något bra och gratis musikprogram som man kan hitta på internet???

ska ta hem lite musik till filmen[/citat]

 

Hej -gratis musikprogram finns det med tidningen "Computer Music" (UK) som finns i dom bättre pressbyråerna. Det finns få riktigt bra musikprogram som är gratis annars. Men om du ska "ta hem" musik så pratar vi väl om nånting helt annat? Med musikprogram menar jag sequensers ("bandspelarprogram") som kan funka både som en digital flerkanals bandare för audio-ljud(sång mm) men också som en tracker för midi eller andra format för elektoniska spår. Jag använder Cubase själv.

mvh/Hwagang

http://www.hwagang.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Kör du Win98 eller Os 9 fortfarande så har fetingprogrammet ProTools en gratisversion man kan tanka hem. Är nästan identiskt med dom större systemen, man saknar vissa saker som man värdesätter högt när man hållt på ett tag, men i början är det skit samma. Du är dock begränsad till 8 audiospår och ett visst antal midispår som jag inte kommer ihåg nu, är fler än 8 iaf :)

Finns att tanka på http://www.digidesign.com

 

Vet inte om Cubase har någon gratisversion, det är ju ett populärt program annars så det borde ju finnas. Eller iaf en demo att köra i en månad tycker man ju.

 

Andra program som jag inte vet om det finns gratis eller demoversioner till är Nuendo, Logic och DigitalPerformer, är väl dom jag kommer på nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...