Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Är alltså påväg att skaffa en videokamera till amatör filmning (dokumentär, halvt seriösa filmer, behöver inte vara speciellt vädertålig annat än normal kyla kring -10grader. Med andra ord kanske än bättre kvalitéts semesterkamera?). Kraven är egentligen följande: priset kring 3 500 - 5 500 kr, minneskort, full HD och Mac kompatibel.

Kollade dessa två kameror efter en snabb titt vid El Giganten. Båda ligger på samma pris dvs. 499€ alltså kring 5 000 kr. Dock hittade jag inga skriverier om varkendera kamera här på forumet.

En polare till mig har en Toshiba Camileo H30 så skulle få vara liknande, lite dyrare (bättre kvalitét). Han rekommenderade att jag satsar och köper en Canons kamera. Skulle annars köpa samma Camileo H30 men problemet var att den spelar in på någon underlig .avi codec så när man kör in det i iMovie måste man konvertera formatet först förrän den går att behandla.

Tacksam för svar / rekommendationer

Postad

Köpte nu Canonen så får se om man är nöjd med den, har inte hunnit testa den så mycket ännu men är iallafall hittills nöjd med den!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...