DrZjivago Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Tjena allesammans som tagit sig tiden att kolla in det här inlägget. Jag var inne här första gången när den gamla fina tidningen Total Film fanns och det var vänliga nog att lägga in en artikel om Voodoofilm. Det såg lite annorlunda ut här då emn jag gillar det jag ser och det är mycket seriöst. Manuset jag skickar med kommer säkert att uppröra många men jag vill ändå ha reaktioner. Först och främst är manuset på engelska och är i version ett. Jag håller just nu på att skriva på version tre vilken kommer att vara MYCKET mer avskalat när det gäller actionscenerna. Min avsikt har hela tiden varit att göra en pastisch på '80talets invasionsfilmer och splatterns guldålder. Samtidigt har jag försökt vara noga med att karaktärerna skall kännas levande och komplexa. Arbetet med filmen (jag har jobbat själv med projektet i över tio år) har varit igång i omgångar eftersom jag gjort annat emellan som grafiker och fotograf. Min förhoppning är att någon skall tycka om det de läser och vilja hoppa ombord med mig och försöka göra en film av det här. Jag har INGA Hollywood drömmar/aspirationer men väl drömmar om att få vara delaktig i en riktig filmproduktion här hemma i Sverige en dag. Sist kan jag säga att ni kommer att hitta stavfel så om ni stör er tillräckligt på det så behöver ni inte bry er att läsa alls - de kommer vara åtgärdade i veriosn 3. Men för er som fortfarande orkar läsa så tackar jag för dedikationen! 0 Quote
DrZjivago Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 Okej nu skall den väll äntligen komma med efter en massa krångel och trassel!The Homecoming V2_rev1.pdf 0 Quote
DrZjivago Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 [ATTACH=CONFIG]4604[/ATTACH] 0 Quote
Recommended Posts