Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, nu har jag gått över till systemkameror med videofunktion.

Någon som är insatt i Panasonic Gh1 respektive Gf1 ?

Är det någon direkt skillnad i videokvalite mellan dem två, dom har rätt snarlika komponenter ändå?

Då jag hört att man ska kunna hacka(firmware) båda kamerorna för att få bättre prestanda..så vore kul att veta vilken man kunde få mest tryck ifrån.

Tack

Postad
Om vi ändrar frågan lite..

Om jag skulle köpa mig en GH1'a , begagnad .. 1 år gammal. Vad vore ett bra pris för en sådan.. ?

Eftersom en ny canon 550D ligger på 6k+ , skulle jag tror att GH1 "hackable" version skulle gå på samma pris. Men om ägare har gjort en updatering som gör kameran "unhackable" då finns ingen pris på den med tanke på att priset blir så låg på en ganska bra kamera.

Postad

kolla blocket tradera osv., svenska marknaden är gissningsvis mindre insatt än alla hökar som letar gh1's på ebay (jag betalade 5600 sek, överpris men så var det buy now åxå)

edit: ligger en för 9999 på tradera med kit lens, helt rimligt pris om den är hackable (o tvärtom, icke-hackable är snorbillig på ebay)

Postad

Hittade en "Hackable" för 5tusen utan lins, 7800 med 14-140mm kit linsen. Får den nästa vecka.. ska bli spännande och se om jag får ihop det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...