Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej!

tänker nog skaffa mig en dslr och filma med. har läst på nätet att premiere elements 8 inte är någon höjdare att redigera avchd i.

undrar vilket billighetsprogram som är bäst till det? har en medioker dator som är ett år gammal. amd dualcore 3 ram. funkar det eller kan man lägga ner det direkt..?

pinnacle?

sony vegas?

final cut express?

kanske nya elements som kommer nu i september blir bättre? ingen som vet väl!

vänligen

anders

Postad

sony vegas vet jag behöver mindre datorkraft för att klara tyngre filer. där kan man även ställa in upplösningen i preview-fönstret till nåt mycket lägre för att den inte ska "läsa upp" alla pixlar. men det gick segt o laggade lite. specen på den datorn jag provade på var ungefär likvärdiga det du har. själv kör jag mac o final cut pro och konverterar allt till prores. går otroligt smidigt även med lite äldre intel-macar. men du kan ju prova att dra hem en trial på nya elements och nåt cineform-plugg (pc-sidans motsvarightet till prores) och se hur det funkar.

Postad

Hej!

Tack för det snabba svaret. Har gått och sneglat på Vegas länge nu, så man kanske skall slå till på ett sådant. Det verkar vara ett vettigt program i alla avseenden för oss glada amatörer i alla fall! Dessutom innehåller det väl något sorts ljudprogram som man får på köpet. Det enda som oroar lite är inlärningskurvan.. Jag är så trög när det gäller sånt här!

Anders

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...