Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska filma en premiär och en modevisning på lördag.

Det kommer att vara intervjuer och ljudupptagning från speakern. Jag vill ha möjlighet till att ha mikrofonen på bom så att ljudupptagningen från den som pratar blir bra, men att den inte tar upp allt för mkt ljud från sorlet och bakgrundsmusiken som säkerligen kommer att spelas i lokalen.

Har en Panasonic hvx 200 och är väl främst intresserad att hyra/låna i första hand, men om nån har en beg som de vill sälja är jag öppen för förslag. Men framför allt vill jag ha tips på vilken mic jag bör använda för ändamålet.

Postad

Om de ska ha ett PA så kan du ju ta ljudet direkt från den mixern. Sen kan du ju slänga upp en mik eller två och ta akustiskt också så blir det inte snustorrt.

Edit: Öh och just det när det gäller mik så är väl NT2an billigaste kondingen som låter Ok. Men är det ett event och en dag så är det ju billigare att hyra. Och då kan du ta mycket bättre mikar, tex en mkh-50.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...