Tales Postad 17 maj 2010 Postad 17 maj 2010 Halloj där, Jag har gått ut Gymnasiet med media som linje, det var för två år sedan. De senaste åren har jag mest tagit det lugnt och utvecklats på personliga plan. Nu är det dags att börja göra något igen innan man kommer för långt efter. Mitt intresse ligger just i foto och film, men foto branschen är mer eller mindre död (om du inte har kontakter såklart) förutom press fotografer. Så nu kollar jag in film/TV, är det någon här som är lite mer informerad på marknaden? Jag har hört att det finns gott om jobb som kamera operatör, men det var ett par år sedan. Om det nu finns bra med jobb, något tips på vad man bör gå för utbildning? Är självklart sugen på DI, men det verkar vara lite "tufft" att komma in. Men man vill gärna gå en utbildning som har hög chans att leda till jobb. Det kan tyckas jag är en sån där försiktig som inte vågar satsa, men riktigt så är det inte. Har däremot många i släkten som har gått "all in" på ett kort, och där sitter dem nu 40 bast med A-kassa. Jag vill försöka hålla mig någorlunda realistisk. Ytterst tacksam för svar :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.