Gå till innehåll

Nybörjare


matknu

Recommended Posts

Hej,

 

Jag tog tjuren vid hornen och satte mig två kvällar med en dokumentärfilm som vi gjort i en förening för några år sedan. Jag hade filmen på svenska, rippade ner den som .vob och tog in den i Adobe Premiere Elements 7.0 där jag la på tyskt tal. Den svenska filmen har tidsenlig bakgrundsmusik som jag ville ha kvar så gott det gick. Jag gjorde så att jag tonade ut orginalljudet när tyska rösten (.wav-filer) kom och tonade in igen när det var ett längre parti utan prat.

 

Jag gjorde sen en enkel DVD meny med DVD Styler och länk till resp. film. Problemet är att den tyska filmen hackar när rörelsen blir lite snabbare....den svenska hackar inte och det är ju samma .vob-fil jag utgått ifrån. Jag misstänker därför att det har med det pålagda ljudet att göra. Jag hoppas någon fattar min fråga och kan ge lite ledtråd.

 

:) Mpix

Länk till kommentar
Share on other sites

I slutändan är det nog konverteringen till dvdn som är "problemet". Låter i mitt öra som att du har för hög bitrate och därför hackar det. En dvd får väl maxa på typ 8-10Mbit har jag för mig?

 

Hade nog testat att posta den här i Dvd-authorings delen, tror du får mer hjälp där.

Länk till kommentar
Share on other sites

I slutändan är det nog konverteringen till dvdn som är "problemet". Låter i mitt öra som att du har för hög bitrate och därför hackar det. En dvd får väl maxa på typ 8-10Mbit har jag för mig?

 

Hade nog testat att posta den här i Dvd-authorings delen, tror du får mer hjälp där.

 

AH, ska testa ikväll. Tack för tips. Om det inte funkar lägger jag frågan på Dvd authiring som du föreslår!

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...