elaka kramar Postad 29 mars 2010 Postad 29 mars 2010 Hej! det är första gången jag redigerar en film och skulle behöva lite feedback på vår nya film. Vi har som uppgift att göra en 30sek teaser innan vi på riktigt gör en film. Här är i alla fall länken http://www.youtube.com/watch?v=MVcQkzxsmng 0 Citera
ronnylov Postad 29 mars 2010 Postad 29 mars 2010 Den verkar längre än 30 sekunder. Som den är nu känns den lite för lång tycker jag. Har du gjort deinterlace innan du skickade upp till youtube? Ser vissa dubbelkonturer som antyder att det är interlace-format. Kanske jobba lite med vitbalansering av inomhusbelysningen. Det som är vitt i verkligheten ska se vitt ut på filmen menar jag (nu är det gulaktigt). Skakigt filmat emellanåt, det kan gå att mjuka upp lite med deshaker i virtualdub, alternativt ta bort de skakigaste sekvenserna från filmen. Sedan kan man nog behöva lite bakgrundsmusik och sådant för att få rätt stämning, alltså jobba lite mera med ljudet också. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.