Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

För en riktig novis börjar vederbörande problem vara en fara för min mentala hälsa.

Sitter med ett projekt vilket mestadels innefattar vanlig dv film. Interlacade AVI filer, lower

field first och funkar utmärkt att plocka in i Vegas 9.

Detta är dessvärre inte det enda materialet. Ca 60% utgörs av M2TS filer. Har gett upp att försöka redigera dem okomprimerade. Min dator orkar helt enkelt inte. Efterforskningar har lärt mig att TMPGenc förmodligen är det bästa komprimeringsverktyget. Jag har nu införskaffat det. Har emellertid ingen aning om villka inställningar jag ska använda mig av här. Jag vill förlora så liiiiite kvalite som bara går, även om jag inser att viss förlust är ofrånkomligt. Jag vill även helst behålla bredbilden.

Vänder mig nu till er som är mer bildade i ämnet. Vore verkligen underbart om någon kunde dela med sig lite av sin expertis. Vad gör jag? Vilka inställningar ska jag använda mig av?

Jag vill kunna föra in filerna smärtfritt i Vegas och renedera ut dem utan field order problem.

Tack så jättemycket för uppmärksamheten!

Ha en fin dag!

/

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...