Gå till innehåll

Rätt kamerapaket? Hjälp!


FreddieHall

Recommended Posts

Hej,

 

Vi är ett gäng med en hemsida som heter http://www.scandalbeauties.com och vi tänkte inhandla lite kamerautrustning. Jag kan det mesta om stillbild och försöker just nu lära mig mer om videosystem men skulle gärna vilja ha ett par råd på vägen. Vår budget skall ligga på under 20.000 inkl. allt. Setet skall lämpa sig för reportage, kortare sketchfilmer, behind the scenes filmer samt filma på nattklubbar i lågt ljus.

 

Jag har kollat på följande:

• Kamera Canon Legria HF S100

• Extrabatteri BP-809

• SanDisk SecureDigital Video HD SDHC 16GB

• Canon Videobelysning VL-5 5W Halogen

• Canon WD-58H vidvinkelkonverter 0,7x 58mm med motljusskydd

 

Detta betingar ett pris på runt: 15.000 kr. Vad tror ni om detta?

 

Sen har vi ljudet. Först tänkte jag köpa ett trådlöst myggsystem men om jag förstått det rätt innebär detta en sändare och en mottagare PER mygga och då blir det ohållbart och långt utanför budget. En sladdmik är lite jobbig då man måste tänka på en sladd som lätt trasslar och folk snubbar över på exempelvis nattklubb. Vad finns det för bra trådlöst system för vanliga mickar som är avsett för videokameror? Eller nåt annat förslag?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...