Raffe Postad 12 december 2009 Postad 12 december 2009 Jag var på The Chimney Pot(största postproduktionsbolaget i norden?) i onsdags och kollade läget. Vi pratade lite om hur man fick jobb hos dem. Jag är inte så intresserad av att jobba med sånt egentligen (alltså främst effekter, efterljussättning, framkallning, ljudläggning etc) men det var ändå intressant. Arbetsprover var det enda viktiga egentligen, och därmed kom vi in på showreels. Han jag pratade med, en nyckelperson på företaget sa att showreels är totalt ointressanta om man inte vet exakt vad personen gjort. Jag har reagerat på flashiga showreels länge, och fattar inte riktigt vitsen. En snygg sammansättning av bilder, med skön låt till säger ju nästan ingenting? Hur ser ni på showreels? I ansökarperspektiv och arbetsgivarperspektiv? Själv är jag nog mer inne på ärliga showreels, där man pedagogiskt visar sina verk och förklarar vad man själv ligger bakom. Det känns som att nästan alla kan klippa ihop en snygg showreel av produktioner man deltagit i. Ralph 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.