dandy_andy Postad 7 december 2009 Postad 7 december 2009 Hej! Jag ska göra några intervjuer inomhus och sittande i hyfsat tysta rum. Kameran (hv40) kommer stå på stativ och riktas mot mitt intervjuoffer. Förmodligen är jag själv och då kommer kameran stå helt stilla. Får jag med mig någon så byts bildutsnitt mellan varje fråga = lite rörelse. Sladden är 6m och kameran kommer inte vara längre bort från den intervjuade än max 3m. Så det blir inget problem. Köpte en canon dm-50 till min kamera men tycker att den plockar upp för mkt brus från kassettspelaren i kameran, vid intervju i tyst rum. Utomhus fungerar den dock bra då "naturligt brus" täcker kassettspelarens irriterande brus. Därför tänkte jag använda en mygga vid nästa intervju inomhus. Pengar är som vanligt en viktig faktor men jag hittade den här myggan till en billig penning: Audio Technica Mygga ATR3350 http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9844286 Så,... är det någon som vet om den duger till något eller behöver jag satsa flera tusenlappar för att få ett dugligt ljud vid intervjun? ps. intervjuarens röst behöver inte höras ds. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.