Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare allihoppa

Jag ska filma min raknings scen på fredag, och enda problemet är att jag har inte Röd Karamel färg och Majssirap. Jag har läst på nätet att man kan använda host medel i stället för Majssirap, för att jag frågade många butiker och dom visste inte vad var för slags medel. Men enda som fattas nu är något som ersätter karamel färgen.

Tack för hjälpen

MVH

Lucio Fulci

Postad

Står inget om att det är blod du efterfrågar, men jag antar det?

Kan tyvärr inte svara på frågan. Däremot vill jag tipsa om buttricks teaterblod. Det bästa jag jobbat med, färgmässigt, konsistensmässigt och är lätt att få bort. Det är dessutom billigare än att göra egna blandningar, speciellt om man behöver små mängder, eftersom man kan spara denna lilla tub och försluta den.

Postad

Använd Sorbitol istället för sirap. det är en flytande sockervariant (typ) som går att köpa receptfritt på apoteket. (inte så dyrt) Den ingår dock inte i alla apoteksgrundutbud, och ibland står den inte på hyllorna utan man måste fårga efter den.

Har de inte inne så brukar de kunna beställa hem snabbt, eller hänvisa till ett apotek som har i lagret...

Och varför inte bara köpa röd karamellfärg om det är det du vill ha? Kostar väl typ 25kr på ICA...

Postad

Raffe: Jo det var blod jag var ute efter. Det jag glömde påminna var att jag bor i Irak så sånt har dom inte röd karamel färg, i teater så har dom inte nån film blod häller. men tack för försöket.

malsum = tackar dig för tipset ska leta efter det i mon

nu återstår det bara den röda färgen

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...