Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare

Patrik heter jag och "at the moment" så är jag 16 år. Jag är enormt intresserad av film och foto. Men som ni kanske vet är foto och film inte direkt den billigaste hobby man kan ha. En kamera, stativ, mikrofon, adapter, objektiv & allt anant hit å dit ...

Så därför är jag ute och letar extrajobb :) . Det finns säkert många här på forumet som är äldre än mig och gått igenom allt detta och förhppningvis lite erfarenheter att dela med sig :).

Jag tänkte söka jobb på lite olika butiker t.ex. Expert, MediaMarkt, Elgiganten, Pc City osv. som har ganska stora butiker. Jag kan väldigt mycket om film/fotokameror men man kommer inte nog inte få jobba som säljare och stå & predika om kameror, utan det blir nog mest jobb på lagren, bära saker hit & dit (klassiskt extrajobb) ;)

Men hursomhelst. Jag tänker åka dit till butiken och presentera mig personligen för butikschefen och även lämna ett personligt brev (eller "CV") och en bild på mig :) Men min fråga är: HUR ska jag formulera mitt brev ("CV")?? Liksom man har väl inte mycket till CV när man är 16 men jag skulle gärna vilja veta lite om hur man skulle formulera brevet till butikschefen. Jag vet alla "basic" saker som t.ex. att man ska använda välformulerad svenska och INTE använda sig av slang och sånt talat språk (Typ så som jag skriver nu XD)

Ha det bra

/Mvh Patrik :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...