Freddeme Postad 30 augusti 2009 Postad 30 augusti 2009 Hej! Jag kanske är helt fel ute, men jag har läst i många tidsskrifter att många har sina filmer (både personliga och de som är rippade från vhs och dvd) sparade på en extern hårddisk som de sedan kopplar till en bärbar och spelar upp via Vistas media center till en LCD-tv. Nu undrar jag hur jag lättast gör detta, jag kör med Pinnacle studio 12 och spelar in på avi-dv, men då blir 1 timmes video c:a 13-14 gb. Nu till mina frågor. 1, Måste filerna vara i den storleken (720x576) och 13 Gb/timme ? 2, Hur gör jag för att spara filmerna i ett format som tar mindre plats, men ändå ser bra ut på LCD-n ? 3, Efter att jag har redigerat filmerna i Pinnacle Studio, kan jag då i det programmet spara mina färdigt redigerade filer i ett bra format (nu bränner jag de direkt till dvd) ? 4, Ska jag konvertera dv-avi filerna i ett konverteringsprogram (i så fall vilket), finns det något gratisprogram ? Tack på förhand! /Fredde 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.