Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag läste just en tråd här om ett par och en besiktningsman som skulle besa en lägenhet.

DÅ vart jag så sugen på att skriva ihop nått eget - med en besiktningsman.

Ett ungt par, nyinflyttade i ett mindre samhälle, kanske i Norrland?

Dom känner ingen, har inte ens varit in på ortens affär än, men besiktningshall finns där, en verkstad som även utför besiktning på fordon och dit åker tjejen som är ca 30 år med sin gamla Volvo Duett som skall gås igenom, under tiden bes-mannen går igenom den börjar han att fråga saker och ting.

Ja det känns som han vet en hel del grejer om den gård som paret har köpt, en gammal gård som är i stort renoveringsbehov - han själv däremot har ägnat mycket tid där, men vad berättar han?

Nånting som är nergrävt på gården?

Blir tjejen intresserad av besiktningsmannen som är 20 år älder?

Jag ska göra ett försök att skriva ihop ett manus, så ska jag dela med mig av det.

Postad

Jag tror jag kastar in en hembräntdrickande radioamatör också - en sån där som har fullt med en massa metallpinnar på hustaket ni vet- en person av det lilla udda slaget.....

Postad

Okej.

Posta när du tänkt färdigt, inte när du är precis i början av tankeprocessen. Det kan bli nåt, men fundera klart och posta sedan ett synopsis, manus, en outline eller liknande.

• 1 månad senare...
Postad

Så där, nu har jag blivit lite kreativ och skrivit ihop en del, undra om jag inte ska kasta ut dokumentet på min domän också, ett helt nytt manus som är mer tänkt som film än en bok, som ni ser skriver jag i tråden "Duetten" och jag kan nog pussla ihop dessa 2 manus till ett om jag vill det.

http://www.oviksper.se/KebbePolis.doc

Se om ni inte hittar nått där, kom gärna med tips och kommentarer och annat, jag hoppas att det inte blir så mycket nerslående, snarare lite tips och ideér på hur jag skriver på ett bättre sätt.

Vad var dte jag läste någonstans? Ett riktigt filmmanus, det är ett A4 - per minut, där tar man med allt som syns och händer i bakgrunden o.s.v. men detta är långt ifrån det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...