Dowp Postad 10 november 2004 Postad 10 november 2004 Hej! Jag håller på och redigerar en film i Premiere Pro och jag undrar hur man exporterar film som är inspelad i fin kvalité med DV-kamera utan att kvalitén försämras. När man exporterar film i "DV-avi"-format (som jag har hört ska vara det enda rätta) försämras kvalitén nämligen avsevärt. =/ 0 Citera
walfridson Postad 10 november 2004 Postad 10 november 2004 Om du spelar upp filmen på datorn med Microsoft DV codec ser det sämre ut ja. 0 Citera
Dowp Postad 12 november 2004 Författare Postad 12 november 2004 OK, men med vilket codec/program ska man spela upp filmen i för att få ut full kvalité? 0 Citera
walfridson Postad 17 november 2004 Postad 17 november 2004 I riktigt bra kvalité behöver på hårdvara. http://www.mainconcept.com DV codec kan jag rekommendera. Om du inte gör nått med materiallet utan bara klipper i det(se till att inte köra recompress i prem) så kommer det förbli samma DV kvalité som du drog in. När du kör ut det på band "så blir det bättre" 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.