dmitri Postad 10 juli 2009 Postad 10 juli 2009 Hej! Hittar inte bättre ställe för fråga. Nu är det klart med egna BR-skivor. De funkar på flera spelare. Hade kollat på några som tydligen inte har någon decoder för olika förmat för ljud och har endast HDMI och optisk - ut. Min nuvarande förstärkare från Sony STR-DG510 vid prov idag kunde inte ge ljudet ifrån sig via HDMI när jag spellade upp CD, DVD eller MP3 utan att jag kopplade koaxil-in. Betider det att om jag har koaxil eller optisk alltid på med får jag ljud från alla skivor som brukar finnas i ett vanligt hem typ brända cd,mp3,svcd,vsd men sammtidigt från BR-hämbrända från BR-spelare som inte decoder ljudet själva? 0 Citera
Luzer Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 Jag fattade ungefär hälften? Din förstärkare klarar uppenbarligen inte att ta spdif signalen via hdmi kontakten utan kan bara ta bilden via hdmi. Står ofta i manualen vilka format förstärkaren kan avkoda via koaxial eller optiskt. Däremot har du några nya ljudformat på Blu-ray som din förstärkare garanterat inte klarar, men ofta så ligger det även äldre format på BD skivorna också, men vill du kunna spela upp de nya bättre formaten behöver du en nyare och bättre reciever. Ett annat bättre forum för dessa frågor är även: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=33 0 Citera
dmitri Postad 13 juli 2009 Författare Postad 13 juli 2009 Eller köper jag BR-spelare som avcodar kanske? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.