Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan. Jag har nyligen hittat till dena sida och forum, tycker allt är kanon.

Jag har dock ett litet problem. Jag har en filmfil med ljud som är sparat på datorn. Formatet är .MOV. Problemet jag har är att när jag lägger in ljudet i ett redigeringsprogram, testat både vegas och Premier Pro 7.0, så blir det bara brus.

Testade först att lägga in klippet i "Standard 32kHz" men fick bara brus i högtalarna. Testade senare med "Standard 48kHz" och kunde då ana det ursprungliga ljudet bakom bruset.

Audio info på det klipp vi talar om i pro säger:

7812Hz - 16-bit - Mono

Tilläggas kan att klippet med ljud fungerar utmärkt när man spelar upp det i Quick Time.

Skulle bli evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Skriv gärna om något är oklart eller om ni vill ha någon mer information.

Tack på förhand / Magnus Lindkvist

• 2 weeks later...
Posted

Hej Skoog. & yepp.... jag har en idé.

Tror att det är som följer. 7812Hz eller 7,812 kHz detta är resultatet när filen renderats till "MOV" format. Troligen 44.1 kHz innan den renderats. För att du ska kunna bearbeta denna fil måste du kunna importera i ett program som stödjer 7812 Hz. Mitt tips är att starta upp ett Audio editerings prog, ställ in record på 44.1 kHz, ställ in ljudmixern i datorn att spela in "what you hear", starta din fil i Q-time+inspelning i audio progget..... sim sala bim.

Lycka till.

Mvh

Moon.