dartan Postad 24 juni 2009 Postad 24 juni 2009 Hej! Jag är helt ny på detta forum & tänkte ställa några dumma frågor (om det är ok?) Jag har införskaffat mig en Panasonic SD9:a (som tyvärr visade sig vara en NTSC-modell), dock var den väldigt billig så jag får väl leva med det tills jag köper ny. Gör jag bort mig tror ni, ska jag lägga ca 5k till & köpa en Canon HF200 (PAL) direkt (det är min första kamera som ska filma vårt kommande barn)? Oj, nu blev det off topic direkt, my bad ;) Tyvärr saknar denna kamera orginalladdare/ac-adapter. Kan jag kan köpa en universal nätadapter för att driva kameran eller måste det vara orginal? Laddaren tror jag inte jag behöver då det följde med 2st piratbatterier m tillhörande laddare där jag provat att ladda orginalbatteriet & det gick hur bra som helst. Tacksam för svar snarast då jag annars ska lämna tillbaka kameran i helgen! /Johan 0 Citera
Hjalmarzzon Postad 24 juni 2009 Postad 24 juni 2009 Jag skulle ha lämnat tillbaka kameran och köpa en HF200 istället, det kan komma upp problem med NTSC har jag läst på det här forumet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.