fossen Postad 21 juni 2009 Postad 21 juni 2009 Hej! Jag har nyligen köpt "film magic pro" från videocopilot men har lite problem. Som jag har förstått det så ska man redigera klart i premiere exportera ut. Dra in i after effects och inne i ae så lägger man på film magic pro. Men när jag exporterar (make movie) så blir filen så jäkla stor. Dessutom så försvinner ljudet. Vad gör jag fel? mvh Fossen 0 Citera
filmnisse Postad 21 juni 2009 Postad 21 juni 2009 exportera inte ut filmen, importera projektet direkt i AE istället eller använd dynamic link. då slipper du generationsförlust. och i AE ska du inte använda "make movie", använd "render que" istället. vilka settings du ska ha där beror på vad du jobbar med för material och vad du ska ta vägen med det: master, web, dvd... 0 Citera
fossen Postad 23 juni 2009 Författare Postad 23 juni 2009 Testar att dra in premiere projektet till ae och drar hela mappen till new comp. Där kryssar jag i render que och sen när allt öppnas så ligger alla klippen på startlinjen. Inget är i ordning. Vad göra jag för fel? Kan du göra en steg-för-steg guide? 0 Citera
filmnisse Postad 23 juni 2009 Postad 23 juni 2009 att klippet ligger i oordning är en bugg i överföringen: ppro har flera videospår som man kan använda som man vill, men AE är som photoshop där ett klipp per lager gäller. det enklaste jag har kommit fram till är att ta en kopia av din färdiga timeline i ppro o döpa den till AE och ditt namn. i kopian ser du till att ta bort alla klipp på de undre spåren och pressa ner alla klipp på ett spår, sen importera till AE, den misstolkar inte ett spår. nåt att tänka på också är ljudet. AE hanterar inte ljud bra (klipp, övergångar, filter, etc), så om du ska köra ut färdig master från AE så se till att exportera ljudet från ppro och ta in filen i AE så har du det löst. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.