Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag har lite gammla VHS-C-band som jag vill ta överföra till min dator, men min gammla Sony video 8 handycam är från tidigt 90-tal och är alltså inte den mest tekniskt uppdaterade kameran... men den är fin :)

Eftersom jag vill arbeta själv med materialet så vill jag också överföra materialet till min dator själv. Efter en snabb google forskning hittade jag "Pinnacle VHS Saver" denna verkar vara enkel att arbeta med. Men varje gång teknik ska inhandlas uppkommer frågor.

Detta är förklaringen av arbetsgången, som återger på hemsidan.

"Connect: Simply connect a VCR or video camera to the supplied USB connection box. On the other side, connect it to your PC via the USB port.

Choose: Launch Pinnacle Instant DVD Recorder software, which will automatically recognize the USB box. Let the wizard guide you through the choice of DVD menus and qualities in just a few clicks. Then press the « start recording » button. In just a few minutes, all your memories are transferred to DVD!

Enjoy: Your most precious memories are now preserved for many years. Your friends and family can enjoy them as often as you like, on either a set-top DVD player or a computer. Plus, you can now use the remote control to navigate menus and only show selected moments."

Inte särskillt ingående, enligt mig.

Jag undrar om det är ett måste att använda något av pinnacles egna redigeringsprogram för att "Then press the « start recording » button", eller kommer detta fungera med ex. Vegas 8.0?

Vore snällt om någon som har erfarenhet av denna adapter kunde skriva en kortare analys om för-/nackdelar.

Tack på förhand

Marlon Jonsson

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...