Gå till innehåll

Ett sorts spokenword projekt


Recommended Posts

Tja!

 

Jag söker medlemmar till ett experimentellt punkband jag håller på att starta upp, fast jag är osäker på om jag verkligen ska kalla det för ett punkband, punkattityd, javisst, men man skulle lika gärna kunna beskriva det oljud och klanger som jag är ute efter som ett sorts spokenword projekt, vissa musikstycken har jag tänkt mig mer som på ett sådant sätt, andra som ganska normala punk och poplåtar, medans ett par andra kommer bli mer åt hiphop-hållet.

 

De människor som jag vill ha med i bandet måste ha tålamod, humor, passion och experimentlust. Någon större talang är inte alls särskilt nödvändigt. Ålder och kön även det oviktigt. Är du intresserad? Skriv en rad vetja! Berätta lite om dig själv, ditt liv, talanger, drömmar, ambitioner. Det spelar ingen som helst roll vad du har för bakgrund, jag har inga fördomar, har redan inlett samarbeten med så olika typer som en kvinnlig rappare och en heavy metal snubbe.

 

Nu lite om mig själv:

Jag är inte ute efter att bli en cool Rockstjärna med stort R eller att ens få ett skivkontrakt, vem bryr sig om sånt? Dessutom är ju musikbranschen helt stendöd ...

 

Faktum är att jag inte ens i mina vildaste drömmar skulle våga komma på tanken att kalla mig för musiker. För det är jag inte. Jag spelar lite bas och jag tycker om att viska, väsa, skrika, göra konstiga ljud i en mikrofon. Det är vad jag kommer bidra med. Det, och att jag skriver jävligt bra texter. Blygsamt, eller hur? Haha.

 

Min enda musikaliska erfarenhet är för övrigt när jag spelade bas och skrek i två punkband när jag var mellan 20 - 23.

 

Som sagt, jag är ingen musiker, men jag är en väldigt kreativ person som har en ofantligt stor eld i arslet. Och i blodpumpen. Jag har pysslat en hel del med film och teater, och jag har skrivit och framfört dikter, samt skrivit noveller och krönikor som jag fått publicerade i olika tidskrifter. Det finns få saker som jag gillar mer än att vara kreativ och det beror på det sätt det får mig att känna mig - Levande. Och då talar jag om att verkligen känna sig LEVANDE.

 

Det är därför jag vill starta upp det här bandet. Jag tycker helt enkelt om att ha kul. Där har du min inställning till kreativitet och musikskapande. Om du delar den kan du ju höra av dig.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...
  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...