nyckelpiga Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 Nästa termin börjar jag tredje året på min estet-utbildning i gymnasiet och det är dags för projektarbete. Jag har bestämt mig för att göra en dokumentärfilm. Det kommer vara som ett personporträtt av min kompis som är blind. Jag kommer att filma mycket utomhus miljöer. Han bor nämligen på en bondgård så jag kommer filma när han tar in höet, matar djuren, snickrar och så vidare. Nu till själva frågan. Jag har bestämt mig för att satsa på en videokamera eftersom jag behöver filma under sommaren när jag inte har tillgång till skolans kameror. Jag vill inte lägga ut för mycket pengar, så budgeten ligger på ca 3000 kr. Men det finns ju ett hav av kameror, och amatör som jag är har jag ingen aning om vilken jag ska köpa. Förslag och allmänna funderingar uppskattas starkt =) 0 Citera
axon Postad 5 juni 2009 Postad 5 juni 2009 3000 är nog lite i lägsta laget, men om det är där du ligger så skulle jag föreslå Panasonic SDR-S26. Det är en minneskortskamera så du slipper band. Sensorn är väl rätt liten på en sån kamera kan jag tänka mig, men eftersom du ska vara utomhus mycket så behöver du inte oroa dig för hur bra kameran funkar i mörkare inomhusmiljöer. 0 Citera
nyckelpiga Postad 5 juni 2009 Författare Postad 5 juni 2009 ah okej, tack för svaret :) jag känner en som jobbar på en fotoaffär och just nu har jag hemma en JVC GZ-MS100 och provar på den. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.