JoeelG Postad 2 maj 2009 Postad 2 maj 2009 Hej! Jag är i stort behov av en invite till Extremebits.org Så om någon skulle vara snäll att ge mig en på min mail så blir jag jätte glad! joeel.g@hotmail.com 0 Citera
jmalmsten Postad 2 maj 2009 Postad 2 maj 2009 Nu är jag väl inte alltför insatt i vad Extremebits.org sysslar med men jag antar att du redan vet om att spridandet av upphovsrättsskyddat material är inget du kommer få hjälp med här. Lättare efterforskningar ger mig att Extremebits.org är en torrent-tracker inriktad mot extrem-sport-videos. Det är såklart inte per automatik piratkopior det handlar om bara för det. Och precis som hos Piratebay och Demonoid och andra trackers står det i User Agreement att man inte får sprida saker man inte har fulla rättigheter till. Men dessa är ju mest så att folket som står för hårdvaran för trackern kan svära sig fri från eventuella stämmningar om användarna väljer att frånse från den klausulen. Utåt är användarna anonyma och kan inte nås av myndigheterna, och ägarna "vet inget" om vad användarna har för rättigheter. Allt i "God Tro". Situationen man hoppas på är lite av den då det ligger en obeväpnad död man med femton skott i ryggen på marken men ingen av de mistänkta kan fällas för mord då man inte vet vem som sköt det dödande skottet. Iallafall enligt teorin. Så det jag vill ha sagt är väl mest. Bli inte förvånad om responsen blir knapphändig här eller tillochmed ganska negativ till yttringen. För även om det såklart inte är rent ut sagt piratkopior du är ute efter så luktar trackern lite så. Och är dina önskemål helt legala så önskar jag dig all lycka till... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.