Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tar gärna emot tips för hur man ska förstärka dessa känslor med div. effekter, alltså inte kameravinklar eller ansiktsuttryck utan jag menar bara i efterhand.

Stress/rädsla?

Dröm? Övergång till dröm?

En musikvideo, låten är slipknot - eruption, jag vill att klippet ska bli "hårdare" som i hårdrock..

Jag använder Sony Vegas och kan lite (LITE) grunder, så förklara gärna utförligt..

Postad

ÖVergångar osv går att göra på 1000 olika sätt, ifall du fixar ett klipp på hur du vill att de ska se ut kan jag nog guida dig igenom hur du gör de i tex After Effects, sen är de bara kopiera tekniken och försöka återskapa i ditt program av val och tycke :)

// Simon

Postad
ÖVergångar osv går att göra på 1000 olika sätt, ifall du fixar ett klipp på hur du vill att de ska se ut kan jag nog guida dig igenom hur du gör de i tex After Effects, sen är de bara kopiera tekniken och försöka återskapa i ditt program av val och tycke :)

// Simon

Tack för svar Simon! som sagt, de ska vara en övergång från verklighet till dröm. Det ända jag kan komma och tänka på är att det blir typ lite vågigt i skärmen, jag kan tänka mig finnas flera stycken i vegas som heter typ "wavy", men övergångsfrågan handlade mest om tips på vilken sorts övergång jag skulle kunna använda, och hur.

MVH Joakim

Postad

okej, jag vet inte riktigt hur jag skulle göra precis men jag skulle Mejja ner Vimeo // Youtube, deviantart och flickr efter idéer. Desto mer desto bättre :)

Så slänger du in alla länkar och bilder du hittar här så lovar jag att försöka pussla ihop något :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...