Gå till innehåll

gäller en mask:)


Recommended Posts

Hej! Har snart skrivit klart ett manus för en stopmotion film.Och den handlar om Guy fawkes,den engelska soldaten.Jag sökte info om honom på google och hittade en mask som kallades "guy fawkes mask"

Den såg ut såhär som den på länken:http://images.buycostumes.com/mgen/merchandiser/21135.jpg

 

Och senare när jag skrivit nästan halva manuset såg jag att den masken var med i en film som hette V for vandetta.

Och nu undrar jag: Får jag ha med den masken i filmen endå? Eller är det eehm "olagligt" på något sätt? xD

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du har skrivit manus och satt ihop en film kring den karaktären så tycker jag att du skall skapa dig en egen bild av honom och därmed också en egen mask, gör en annan tolkning av hela karaktären.

 

Det är nog ganska säkert att du inte får använda masken för en annan film, masken är licencierad. Jag skulle importera den till min butik från USA men grossisten i USA fick inte sälja den till mig då dom inte hade licencen för masken i Europa.

 

Men om det är en liten skolfilm så kan du säkert göra det utan att någon märker det.

Skriv i eftertexterna "Tribute to ........" så kanske det går bra :-) Vad vet jag!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...