Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena, i såna här tider funderar jag på att plugga vidare i höst. Har kollat runt lite å ja är fundersam på Umeå universitets filmskola. Vad jag har förstod finns det två inriktningar, Videoproduktion I och Videoproduktion II. Är det nån här som har gått någon av dessa utbildningar och vet hur dom är. Lär man sig mer än vad man lärt sig under gymnasiet eller äre som att börja om igen? Är det lätt att få tag på studentbostäder osv..?

Tack på förhand!

Postad

Jag har för mig att Umeå Kommun har någon slags "bostadsgaranti" till alla som studerar. Det betyder väl iofs. korridor och ett jättelitet rum, men du har ju någonstans att sova i alla fall.

Några vänner har studerat där, och de lyckades allihop få tag i lägenhet, om än en bit utanför själva staden.

Postad

okej tack=) korridor duger gott och väl åt mig. Vet du nåt om själva utbildningen? Alltså är det värt att gå de om man har gått media eller lär man sig samma sak igen?

Postad
okej tack=) korridor duger gott och väl åt mig. Vet du nåt om själva utbildningen? Alltså är det värt att gå de om man har gått media eller lär man sig samma sak igen?

Jag känner inget som har gått det, och har inte kollat upp utbildningen själv heller.

Jag har dock en känsla av att du kanske får göra samma saker som på gymnasiet en gång till, med en viss fördjupning förstås. Det är dock bara vad jag tror.

Dessutom är det ju väldigt mycket upp till en själv hur mycket man lär sig, oavsett vilken nivå kursen ligger på.

Postad
Jag känner inget som har gått det, och har inte kollat upp utbildningen själv heller.

Jag har dock en känsla av att du kanske får göra samma saker som på gymnasiet en gång till, med en viss fördjupning förstås. Det är dock bara vad jag tror.

Dessutom är det ju väldigt mycket upp till en själv hur mycket man lär sig, oavsett vilken nivå kursen ligger på.

aa de haru rätt i, jag vill iaf lära mig ganska mycket, men man får hoppas på att få bra klasskamrater också, jag brukar inte göra dead serious filmer om man säger så hehe

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...