Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fråga1: Finns det möjligen nåt gratisprogram där jag kan konvertera dvd till MOV Quicktime?

Fråga2: Mpeg till MOV quicktime?

Jag håller på att lägga ihop flera kortfilmer till en o samma DVD. Jag har fått quicktime filer av dem flesta regissörerna och det har gått fint att lägga upp i final cut.

Men nu sitter jag med en speldvd och en dvd med mpeg filer som jag inte kan ladda ner i final cut express.

Jag har även försökt ladda ner mpegfilerna till Adobe premier på en annan dator (för att sedan spela över till mini dv och på så sätt föra över till final cut) men filmerna hackar när jag renderat dem i Premier. Dem spelar upp bra i datorn och i premier innan jag "render work area"

Mycket tacksam för svar

:) Linda

Postad

Omdu kör 10.4.11 (Tiger) kan du gör HQ importering från DVD till viket format du vill.

Du laddar ned programmet "DVD ripper for Mac"

Men om du kör 10.5 (Leopard) så tror jag inte att programmet fungerar.

det enda program jag kan tippsa om isf är HandBrake, det kör även DVD importering.

Men inget jag rekomenderar, programmet är nämligen skapt för att impotera och konvertera till iPod.

Hoppas att du fick ut något av detta :P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...