Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej, först och främst ursäktar jag mig för att mitt första inlägg blir så oproffsigt.

Jag sitter på adobe premiere 7.0 och en canon xm1.

Har sökt på forumet, google och letat i programet, men jag måste tyvär fråga (med svansen mellan benen)

Hur importerar man filmen till programet?

Programmet verkar inte kunna hitta kameran oavsett vad jag gör med kameran.

Postad

Om du har kameran ansluten till firewire (1394) ingången så bör du kunna se den från Premiere genom kommandot Capture. Om det inte går så prova med att stänga av och på kameran med ansluten firewire kabel och när kameran står i uppspelnngsläge (VCR). Du kanske också måste prova med att koppla in och ur firewire kabeln.

Om detta inte fungerar så kan du prova en annan firewire ingång om du har sådana.

Läs också i XM1 manualen om vad instruktionerna för överföring av data till datorn säger.

I Windows ingår ett program som heter MovieMaker. Du kan ju prova att föra över filmen till det programmet om det inte fungerar i Premiere.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...