eleganten Postad 5 januari 2009 Postad 5 januari 2009 Hej alla! Jag har precis köpt denna vidvinkellinsen till min hg10.. http://i2.ebayimg.com/04/i/001/12/53/b343_1.JPG Det är alltså med båda macro och vidvinkel. Men för att köra med vidvinkel så måste man ha macrodelen på och sedan skruva vidvinkeln utanför. Vidvinkeln har sina gängor invändigt. Och macron har gängorna utvändigt på båda sidorna. Min fråga är.. Finns det någon adapter av något slag så man inte behöver använda "macro-delen", utan skruva på vidvinkeln direkt på kameran? För macro-delen tar ju bort väldigt mycket av vidvinkeln. Skulle nämligen vara kul att köra med väldigt mycket vidvinkel ibland :) Hoppas ni förstår vad jag menar, annars får ni klaga så får jag försöka förklara det bättre ;) MVH/ Daniel 0 Citera
eleganten Postad 5 januari 2009 Författare Postad 5 januari 2009 Ingen som vet? Är väl bara till att knacka ur glaset på macrot då? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.