jontekiruna Postad 30 november 2008 Postad 30 november 2008 håller på med en film :) men jag ska filma landskapet i början av filmen fjäll,stad osv..... Men jag vet inte riktig vilken slags musik jag ska använa :S Ska filma ett intro över kiruna = snö, kyla osv........ men vad för musik ska man använda ?? Någon som vet någon bra intro musik som skulle passa till det ? Musiken ska va mäktig, känslor ska väkas osv ? 0 Citera
Johan sörensen Postad 30 november 2008 Postad 30 november 2008 Hmm.. kanske nått indie stuk? death cab for cutie kanske? Dom har mycke skön musik :) 0 Citera
Kranen Postad 1 december 2008 Postad 1 december 2008 Du kanske tänker dig något i samma stil som pres. filmen till melodi? Kan försöka få tag på introt och kanske ladda upp på Vimeo.. 0 Citera
MrFusion Postad 4 december 2008 Postad 4 december 2008 håller på med en film :) men jag ska filma landskapet i början av filmen fjäll,stad osv..... Men jag vet inte riktig vilken slags musik jag ska använa :S Ska filma ett intro över kiruna = snö, kyla osv........ men vad för musik ska man använda ?? Någon som vet någon bra intro musik som skulle passa till det ? Musiken ska va mäktig, känslor ska väkas osv ? Vad handlar filmen om? Vad vill du förmedla? Har introt något med resten av filmen att göra, typ faställa en viss genomgående känsla? Det är nog svårt att bara slänga på en låt med nån grupp man tycker är bra. Men det kanske kan funka om du är ute efter det, annars skulle väl något specialskrivet vara att föredra, eller? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.