anders10 Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Hej! Får nog omformulera frågan en aning! Har gjort en dopfilm åt några vänner. Filmen är så gott som klar. Skulle bara lägga på lite musik och infoga några stillbilder från dopet. Då visar det sig att stillbilderna får svarta fält på sidorna, ungefär som när det ar filmat i 16:9, fast det svarta ligger på sidorna istället för ovan och under filmen. Bilderna ser normala ut när man lägger till dom i projektet men när jag lägger ner dom på tidslinjen så uppkommer dessa svarta fält (som liksom ramar in bilderna). Finns det någon här som kan berätta för mig hur jag skall få bort dom? Vill att hela bilderna skall synas utan avgränsningar i svart. Har testat lite olika saker. Dels att starta nya projekt och importera bilder som jag använt innan utan att detta uppstått. På fyra av fem nya "projekt" blev bilderna inkapslade i dessa svarta fält igen, men på ett av projekten fungerade det som vanligt. Inte ett svart fält så långt ögat når! Det bör ju handla om någon slags inställning som jag kommit åt på något vis..?? Men jag kan inte hitta den och jag vet inte vart jag skall leta. Är mycket tacksam för all hjälp. Vänligen Anders 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 vad använder du för program. Kolla typ aspect ratio inställningen på bilden som ligger på tidslinjen oftast går det att ändra denna så det blir som man vill. men lite svårt att hjälpa när jag inte veta vad du har för program. Abbe 0 Citera
anders10 Postad 21 september 2008 Författare Postad 21 september 2008 Hej! Tack för ditt svar! Något dumt av mig att inte skriva vilket program jag använder!! Men det är alltså P Elements. Vänligen Anders 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.