MALEN295 Postad 9 september 2008 Postad 9 september 2008 Hej allesammans! Jag har en idé till en film som jag väldigt gärna skulle vilja spela in men behöver lite hjälp angående gisslantagande. // Fem stycken personer med automatvapen stormar en friskola beläget i centrum med tre våningar mitt på blanka dagen. Skolan har över 300 elever och av dessa tas 100 till gisslan, därbland elever och lärare. // Jag har brainstormat kring idéen och kommer till slutsatsen att denna grupp inte vill pressa staten på pengar för att förbättra sin egna ekonomi, för oorginellt för mig, utan det är något "mer". Någon som har en idée kring varför denna grupp tar 100 elever till gisslan? Eller gör dem det alls? Förslag mottages gärna, hjälp mig brainstorma! 0 Citera
Dee_87 Postad 9 september 2008 Postad 9 september 2008 Jag måste säga att jag gillar själva temat. och jag kan hålla med dig om att det skulle vara för vanligt om de där fem personerna skulle ta de där skolan som gisslan och kräva staten på pengar. ;) Det kanske skulle vara spännande om det var av personliga skäl.. som att de där fem personerna vill hämnas på några elever som har mobbat dom där fem personerna. 0 Citera
MALEN295 Postad 9 september 2008 Författare Postad 9 september 2008 Precis som du har jag också varit lite inne på mobbningen.. Det kan även dras vissa parareller till verkligheten, vilket jag vill att det ska kunna göras, det behöver nödvändigtvis inte vara en verklighetsbaserad händelse. Om man ser det ur ett realistiskt perspektiv finns det möjligheten att en grupp människor stormar en skola för att hämnas på personer som gjort deras liv till ett helvete rent ut sagt. Ett annat scenario skulle kunna vara att det finns något värdefullt i denna friskola som gruppen väldigt gärna vill åt. Dock skulle det inte vara särskilt troligt att det finns så pass mycket pengar i skolan att det inte längre skulle vara värt att råna en värdetransport t.ex. Som sagt, jag vill att det ska vara verklighetstroget! Din idée var som sagt bra, jag kanske borde spåna vidare på den. Har du fler idéer du vill dela med dig av? Tack för ditt svar! 0 Citera
Dee_87 Postad 10 september 2008 Postad 10 september 2008 Jag har har några idéer till... I början av filmen skulle man kunna höra talas om hur de fem personerna rånar ett vapenlager. Sen kan ju en av de fem personerna vara en psykopat som har tvingat med de andra fyra. De vågar förstås inte säga nej, med risk för att råka illa ut. Mot slutet av filmen så skulle det komma en vändning där de fyra personerna + elever och alla andra göra motstånd mot psykopaten. ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.