Gå till innehåll

Idé till tänkar-thriller


UvenEye

Recommended Posts

många trådar i luften nu..eller va man säger.

 

bara satt o fundera på en ny idé..hear me out.

 

en kille går runt i skogen, fotograferar naturen. rätt va det är så kommer han fram till en liten glänta i skogen, o där i gräset ligger ett par o älskar. han gömmer sig bakom en buske o tittar. han tar lite bilder på dem där de ligger. de älskar passionerat. rätt va det är tar killen i paret upp en kniv och hugger ihjäl tjejen med flera hugg i bröstet. killen med kameran blir såklart chockad men tar ändå några bilder. han hyperventilerar. han springer därifrån, men chocken är så pass stor att han svimmar och faller mot marken.

 

han vaknar upp och det är mörkt. han tar sig därifrån och hemmåt. när han kommer hem så somnar han direkt i sängen.

 

dagen efter eller nåt, så går han runt i stan och där nånstans stöter han på samma kille som legat i skogen innan och mördat tjejen. men det värsta är att efter honom kommer samma tjej, gåendes, levandes.

 

killen med kameran blir såklart smått förbryllad och minns nu att han tagit bilder på mordet med kameran, han skyndar sig för att framkalla filmrullen.

 

han står där i mörkerrummet och bilderna kommer fram. nåt är oerhört konstigt med bilderna, för på bilderna finns inte paret. det är bara en tom skogsglänta..en tom gräsplätt. som om paret aldrig existerat.

 

ja..sen vet jag inte mycket mer va som ska hända. mer än att han sen ska studera fotografierna ännu nogrannare med förstoringsglas..och då upptäcker han i buskarna på andra sidan gläntan...alltså mittemot där han själv satt gömd...så på bilderna sitter han själv där i de motsatta buskarna.

 

spänningen är olidlig.

 

va tror ni om detta? nåt man ska bygga vidare på kanske?

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med Vilcans, spännande. Men om du inte redan har gjort det så fundera ut en förklarning till allting.

 

Påminner lite grann om en bok som jag läste för några veckor sedan, den heter Glamorama och är skriven av Bret Easton Eills, och när jag säger att den påminner lite grann så menar jag LITE GRANN, själva historierna verkar inte vara så lika varandra, men i den så finns också dubbelgångare (?) och foton som inte överenstämmer med vad som hände i verkligheten, Roger Avary som filmatiserade Ellis bok The Rules Of Attraction har även planer på att filmatisera Glamorama ...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...