Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

De sägs att man aldrig ska göra för- och eftertexten förrän man har redigerat färdigt filmen. Nu är den i alla fall färdig. Men de jag vill veta är hur jag ska flytta fram hela projektet( filmklipp, effekter, övergångar, ljudspår etc) på en gång några steg framåt så att jag får plats med förtexten???... Jag använder förrästen Premiere 6.5.

Postad

tjena! om jag har fattat ditt problem rätt så ska du flytta ditt projekt några sekunder framåt för att få in förtexten? =)

nu vet jag inte exakt hur 6.5an funkar, men i pro verisionen så finns det en markeringsfunktion som man enklast får fram genom att trycka just (snabbtangent) "M". klicka på det första klippet (alla klipp i projektet markeras automatiskt) och dra det framåt. om nu fallet inte skulle vara så i den tidigare verisionen så går det väl även bra att markera alla klipp och dra dom framåt!?

hoppas nånting kanske var till nån hjälp!?

kör hårt!!!

//johan

Postad

om du gör för och efter texten i varsit eget projekt, så kan du imoprtera det projektet till ditt huvudprojekt och då frågar premiere dig om du vill lägga det "först", "där markören står" eller "i slutet"....

lite kuriosa bara =D

ville bara säga det.... i premiere 6.5 är det så iaf!

har inte testat det i 7.0 som jag använder nu!!!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...